گل رز جاودان چیست؟

صفر تا صد گل جاودان | گل رز جاودان چیست؟

5/5 - (1 امتیاز)

با شنیدن نام رز جاویدان بسیاری می‌پرسند گل رز جاودان چیست؟ گل جاودان تکه‌ای از طبیعت است که نشانه‌ی عشق ابدی است. گل جاودان به دلیل ویژگی‌های منحصربه‌فرد، نگهداری آسان و مقرون‌به‌صرفه بودن، یک هدیه ارزشمند برای مناسبت‌هایی مثل تولد، سالگرد ازدواج و … است. و به دلیل ارزش زیاد گل جاودان عده‌ای به این فکر می‌کنند که چگونه گل جاودان بسازیم؟ در این مقاله از روبینا رز خواهیم گفت که «گل جاودان چیست؟» و پاسخ سوالات احتمالی شما درباره گل رز ابدی را خواهیم داد. همراه روبینا رز باشید.

گل رز جاودان چیست؟

در پاسخ به سوال گل جاودان چیست؟ باید کوتاه و مختصر گفت که گل رز جاودان یک گل طبیعی است که طول عمر آن دست کم بین 3 تا 5 سال است. افراد متخصصی در حوزه زیست فناوری برای تولید گل جاودان از دانش خود استفاده می‌کنند. در این فرایند ابتدا دلایل از بین رفتن و کوتاه شدن طول عمر گیاهان شناسایی می‌شود. در قدم بعدی، گل از کلیه‌ی عواملی که آن را پژمرده می‌کند، بی‌نیاز می‌شود. به همین دلیل است که گل جاودان نیازی به آب و نور خورشید و محیط مرطوب ندارد.

{گل رز جاودان چیست؟ گل جاودان هدیه‌ای از دل طبیعت و نشانه عشق پایدار است.}

شرایط نگهداری گل رز جاودان روبینا رز

بنابراین برای نگه‌داری از گل جاودان باید دقت کردن که گیاه را در محیط‌هایی با رطوبت بالا، دمای بسیار سرد و بسیار گرم قرار نداد. اسپری آب، عطر یا هر نوع مایعات دیگری، خاصیت ماندگاری گل‌ها را از بین برده و نور شدید و مستقیم (طبیعی یا غیر طبیعی) طراوت و لطافت رز ابدی را از بین می‌برد. در صورت رعایت شرایط نگهداری گل جاودان، می‌توان انتظار داشت طول عمر آن‌ها به بیشتر از 5 سال هم برسد.

آیا گل رز جاودان طبیعی است؟

گل جاودان طبیعی است و با گیاهان خشک، مومیایی و … متفاوت است. با نوازش گلبرگ‌های گل جاودان متوجه تازگی و نشاط آن‌ها خواهید شد. البته توجه کنید تنوعی از گیاهان جاودان در بازار وجود دارد که تمام آن‌ها طبیعی نیستند. به طور مثال گل رز چند رنگ به دلیل اینکه ساخته دست انسان است، نمی‌توان آن را طبیعی دانست. چرا که گل رز چند رنگ از به هم چسباندن گلبرگ‌های گل‌هایی با رنگ‌های مختلف ساخته شده است.

منشاء گل جاودان به چه کشوری برمی‌گردد؟

در طی 10 سال گذشته کشورهای زیادی از جمله فرانسه، ژاپن، چین و … نسبت به جاودان‌سازی گل رز اقدام کرده‌اند و محصولات خود را راهی بازارهای جهانی کرده‌اند. اما منشاء اصلی گل رز جاودان به‌طور دقیق مشخص نیست چرا که فرآیند جاودان‌سازی، معمولا به صورت محرمانه انجام شده و اطلاعات آن محفوظ نگه‌داشته می‌شود.

گل جاودان در ایران

مجموعه روبینا رز در سال 1396 فرآیند جاودان‌سازی گل رز را با ایجاد کارگاه جاودان‌سازی و گلخانه تخصصی پرورش گل رز هلندی در ایران بومی‌سازی کرد. حاصل فعالیت روبینا رز در ابتدا گل تک جاودان یا همان رزیتا بود که با استقبال چشم‌گیری روبه‌رو شد. کارشناسان حوزه زیست فناوری بعد از مدتی موفق به جاودان‌سازی رز مینیاتوری شدند که منجر به تولید تنوع وسیعی از زیورآلات گل جاودان طبیعی شد.

گل رز جاودان در ایران

روبینا رز در حال حاضر یکی از صادرکنندگان گل جاودان به کشورهای مختلف دنیا است. کانادا، ترکیه و عمان سه مقصد اصلی و خریدار محصولات روبینا رز هستند. مشتریان بین المللی روبینا رز را به دلیل طراحی منحصربه‌فرد کالاهای هنری، مرغوبیت متریال به کار رفته در محصولات و صداقت در ادعای ماندگاری گل‌ جاودان انتخاب کرده‌اند.

محصولات گل رز جاودان چیست؟

از آن‌جایی که گل جاودان دوام زیادی دارد، بهتر است از آن‌ها در تهیه‌ی کالاهای دکوراتیو و هدایای مختلف استفاده شود. روبینا رز تنوعی از انواع هدایای زیبا را با استفاده از گل رز جاودان طراحی و تولید می‌کند که از جمله آن می‌توان به باکس گل رز جاودان ، باکس رز موزیکال، اکسسوری زنانه، گلدان جاودان ، تابلو کلاژ و … اشاره کرد. اگر تاکنون سابقه خرید محصولات رز جاودان را داشته‌اید، در کامنت‌ها از تجربه خود بنویسید.

گل رز جاودان بهترین هدیه برای تولد یا ابراز محبت به همسر است. چرا که گل رز نشانه عشق و رز جاودان نشانه عشق ابدی و پایدار است. بنابراین اگر می‌خواهید یک هدیه ارزشمند برای مادر، همسر، دوست دختر یا دوست خود بخرید، می‌توانید نگاهی به محصولات هنری رز جاودان بیندازید. گل رز جاودان به دلیل ماندگاری بالا و شرایط نگه‌داری آسان نسبت به گل رز معمولی بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تر است.

چه گیاهانی امکان جاودان سازی دارند؟

روبینا رز علاوه‌بر رز هلندی و رز مینیاتوری، انواع مختلفی از گیاهان را وارد فرآیند جاودان‌سازی کرده است. به‌طور مثال اسپاراکوس، هورتانسیا، ژیپسوفیلا، سرخس، گل داوودی و … تاکنون جاودان شده است. فرآیند تحقیق بر روی گیاهان مختلف توسط کارشناسان حوزه زیست فناوری همچنان ادامه دارد و هر ساله به شمار گل‌ها و گیاهان جاودان شده در کارگاه جاودان‌سازی روبینا رز اضافه می‌شود.

{جاودان‌سازی گل‌ها نیازمند تحقیقات علمی است. تاکنون تنوع زیادی از گل‌ها و گیاهان توسط کارشناسان حوزه زیست فناوری جاودان شده اند.}

گیاهان جاودان

تنوعی از انواع گیاهان و گل‌های جاودان شده در روبینا رز را می‌توانید در باکس باغ گل جاودان سایز کوچک مشاهده کنید. همانطور که در تصویر بالا پیداست، خزه، اسپاراکوس، گل هورتانسیا یا ادریسی و ژیپسوفیلا علاوه‌بر رز هلندی و رز مینیاتوری در کارگاه روبینا رز جاودان شده‌اند.

چرا اولین گل جاودان، گل رز است؟

گل رز محبوب‌ترین گل در کل دنیا است و آمار خرید و فروش و پرورش آن در سرتاسر دنیا، معمولا مقام اول را دارد. دانشمندان در ابتدا امکان جاودان سازی را روی گل رز امتحان کرده‌اند تا به این وسیله معنایی تازه به ابراز عشق بدهند و گل رز جاودان را به نشانه عشق ابدی تبدیل کنند. به همین دلیل است که گل رز اولین گلی است که در دنیا جاودان شده است. اما بعدها از دستاورد تحقیقات گل رز جاودان برای افزایش ماندگاری گل‌ها و گیاهان دیگر استفاده شده است.

چگونه گل رز جاودان بسازیم؟

ساخت گل رز جاودان روش‌های محرمانه‌ای دارد که در دسترس همه نیست. تنها متخصصان حوزه زیست‌فناوری قادر به جاودان‌سازی گل‌ها در محیط تحقیقاتی، گلخانه‌ای و کارگاهی هستند. بنابراین این تصور که با کاشت گل رز در گلدان و پرورش آن در خانه می‌توان گل رز تولید کرد، اشتباه است.

کاشت گل رز در گلدان

متاسفانه به دلیل محرمانه بودن روش جاودان سازی، عده‌ای از افراد سودجو با ارائه اطلاعات غلط، دیگران را گمراه می‌کنند. مثلا یکی از این اطلاعات نادرست این است که با قرار دادن گل‌ها در پارافین می‌توان آن‌ها را به رز ابدی تبدیل کرد.

سخن پایانی

اکنون که می‌دانید گل رز جاودان چیست، انتخاب آن به‌عنوان هدیه سالگرد دوستی یا هدیه روز زن برایتان آسان‌تر است. گل جاودان یک گل طبیعی با طول عمر بالا است که ارزش معنوی بالایی دارد و مقرون‌به‌صرفه است. در پاسخ به سوال گل جاودان چیست باید به ویژگی‌های منحصربه‌فرد آن یعنی طول عمر بالا، ارزش معنوی و هنری بسیار، تنوع رنگ و طبیع بودن اشاره کرد. وجود این ویژگی‌های خاص در رز ماندگار، دلیل خوبی برای فکر کردن به این نیست که «چگونه گل جاودان بسازیم؟» چراکه تهیه گل جاودان نیازمند تخصص و دانش در حوزه زیست فناوری است و تولید آن در محیط‌های کارگاهی و تحقیقاتی انجام می‌شود. برای تهیه گل رز جاودان بهتر است به دانش متخصصان این حوزه و تولیدکنندگان معتبری مثل روبینا رز اعتماد کنید.

سوالات متداول

  • آیا گل رز جاودان طبیعی است؟

بله. گل رز جاودان از دل طبیعت برآمده و بدون استفاده از مواد حساسیت‌زا و شیمیایی و تنها به پشتوانه تحقیقات علمی جاودان می‌شود.

  • آیا می‌توان در خانه گل جاودان درست کرد؟

خیر. تهیه گل جاودان علاوه‌بر دانش تخصصی و دانستن روش‌های محرمانه نیازمند محیط گلخانه‌ای است. در نتیجه با کاشت گل رز در گلدان، نمی‌توان برای تهیه رز جاودان در خانه اقدام کرد.

  • گل رز جاودان چه قدر عمر دارد؟

گل رز جاودان حداقل 3 تا 5 سال شادابی و نشاط روز اول خود را حفظ می‌کند و در صورت رعایت شرایط نگهداری، می‌توان انتظار داشت که بیشتر از 5 سال هم دوام خود را حفظ کند.

  • مبداء گل جاودان کدام کشور است؟

کشورهای بسیاری هم اکنون گل رز جان را تولید و روانه بازار می‌کنند. منشاء اصلی گل جاودان مشخص نیست. اما تولید کنندگان اصلی رز جاودان فرانسه، چین، ژاپن و ایران هستند.

سحر مهرابی
سحر مهرابی

سحر مهرابی هستم؛ نویسنده و کپی‌رایتر. لقب من «راوی» است و از روایت کردن قصه‌ها و ماجراها لذت می‌برم. از سال 92 برای روزنامه‌ها و مجلات مختلفی نوشته‌ام. به سبک «جستارنویسی» بیشتر از همه علاقه دارم. در سال 97 با جادوی گل جاودان آشنا شدم و مدتی است درباره‌ی آن‌ها می‌نویسم.

دیگر مقالات دسته بندی

عمر گل‌های رز در حالت عادی بسیار کوتاه است و نمی‌توان بدون به ‌کارگیری روش‌های افزایش ماندگاری گل رز آن‌ها را بیش از ۵ روز…

نگهداری گل رز در آب یکی از رایج‌ترین اعمالی است که افراد بعد از خرید دسته‌های گل انجام می‌دهند. این کار می‌تواند طول عمر شاخه…

گل رز صورتی یکی از زیباترین انواع گل رز در جهان به ‌شمار می‌آید و می‌توان گفت که این گل بعد از همتای قرمز رنگ…

انتخاب گردنبند مناسب با فرم صورت یکی از بهترین روش‌های خرید جواهرات به‌ شمار می‌آید و برای آن نیاز است که شما حالت صورت‌تان را…

انگشتر پورتوفینو چیست؟ انگشتر پورتوفینو از محبوب‌ترین و جدید‌ترین بدلیجات حال حاضر است که استفاده از آن‌ها می‌تواند استایل شما را جذاب‌تر و منحصر به‌…

باز کردن گره گردنبند چگونه است؟ این اولین سوالی است که از خود هنگام مواجه‌ شدن با گردنبند گره‌ خورده می‌پرسیم. بدون‌ شک، زنجیر گرده‌…

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد