انواع رز خوشبو و معطر را بشناسید

هر وقت اسم گل می آید دو چیز به ذهن می رسد. یکی زیبایی شگفت انگیز آنها و دیگری عطر خوشی که انسان را مست می کند. با پشت سر گذاشتن زیبایی که در نظر مردم نسبی و ذهنی است، وقت آن است که یک عطر خوب را در حس کنید، عطری که از بو کردن آن لذت ببرید و باعث شود مدت طولانی در کنار گل بمانید. بنابراین ما چندین گل معطر را در به شما معرفی می کنیم. این گل ها رایحه ای مطبوع دارند و می توانند محیطی شیرین و زیبا در اطراف ایجاد کنند.

گل رز، یکی از عاشقانه ترین گل های موجود در بازار

بدون ذکر گل رز نمی توان در مورد عطرها صحبت کرد. یکی از محبوب ترین و رمانتیک ترین گل هایی که می تواند رایحه ای ملایم و مطبوع از خود متصاعد کند گل رز است. گل رز انواع و رنگ های زیادی دارد و شما می توانید با خرید آنها خانه خود را زیبا و خوشبو کنید. حتی اگر در خانه باغ ندارید، می توانید با خرید شاخه های گل رز فضای خانه خود را تغییر دهید.

 

گل رز ایرانی و هلندی

پس از گل رز ایرانی، گل رز هلندی یکی از رایج ترین رزهای ایران است. احتمالاً با رزهای هلندی زیادی برخورد کرده اید که برگ هایی مخملی و کمی تیره تر از سایر رزها دارند. گل رز هلندی دارای بوی شیرین و عطر مطبوعی است. با نگهداری مناسب، این گل 3 بار در سال شکوفا می شود و هر بار با شکوفه دادن مجدد شما را شگفت زده می کند. فراموش نکنید که این گل می تواند بین 50 سانتی متر تا 1 متر رشد کند.

 

تفاوت گل رز ایرانی و گل رز هلندی چیست؟

معروف ترین گل رز که همه ما به خوبی می شناسیم گل رز ایرانی است. گل رز ایرانی دارای برگ های جذاب و رنگ های شفاف است. در اینجا این سوال پیش می آید که تفاوت گل رز ایرانی با گل رز هلندی چیست؟ این تفاوت ها بین دو نوع محبوب گل رز را می توان در موارد متعددی خلاصه کرد. گل رز هلندی دارای برگ های پهن تر و بزرگ تر از گل رز ایرانی است. گل های  ایرانی در ساقه خود خار و تیغه بیشتری دارد. تنوع رنگی گل رز ایرانی کمتر از رز هلندی است.

 

رز بالارونده چیست؟

انواع گل ها می توانند بالا رونده یا کم عمق باشند. اما همان طور که از نام این گونه مشخص است، رز خزنده اگر روی هر چیزی رشد کند می تواند زیبا و خطرناک باشد. این گل های صورتی را می توان در باغ ها، نزدیک نرده ها، دیوارها، باغچه ها و نرده های زینتی کاشت و از زیبایی آن ها لذت برد.

 

رز های مینیاتوری

رزهای مینیاتوری ساناز یا رزیر نمونه های کوچکتری از رزهایی هستند که در اندازه های کوچکتر به زیبایی رشد می کنند. جالب است بدانید که این گل های زینتی فقط ابعاد کوچک تری دارند اما تنوع بسیار بیشتری نسبت به گونه های بزرگ دارند. یکی از مزایای گل رز مینیاتوری این است که به راحتی در خانه نگهداری می شود. این گل رز به راحتی از طریق قلمه تکثیر می شود.

 

گل فرانسوی چیست؟

این گل از سری گل رز بسیار زیبا است که به آن گل فرانسوی نیز می گویند. لبه های گلبرگ های ترکیبی گل رز اغلب صورتی است که در پایین به زرد ختم می شود. این گل که حاصل ترکیب گل رز هیبریدی و رز چای است، عطر خاصی دارد و به همین دلیل بسیار محبوب است.

 

رز فلوریبوندا، جزو محبوب ترین ها است

گونه فلوریبوندا در واقع پیوندی دو لایه است. این گل حاصل ترکیب 4 نوع گل رز است که بر خلاف انواع دیگر گل آن محدود به فصل خاصی نیست. این گل دارای ساقه های ضخیم است که آن را به یک گل بریده ایده آل برای گلدان تبدیل می کند. برای این منظور اگر به رنگ بنفش علاقه دارید، رز Pacific Dream انتخابی عالی برای شما است.

 

کلام آخر

به شما توصیه می کنیم برای دوستان خود گل های رز خوشبو را هدیه دهید، زیرا این می تواند قطعا انتخابی عالی برای شما باشد، دوستان عزیز، می توانید بهترین گل های رز را از مجموعه ما تهیه کنید، قطعا کارشناسان ما بهترین ها را برای شما آماده کرده اند.

سحر مهرابی
سحر مهرابی

سحر مهرابی هستم؛ نویسنده و کپی‌رایتر. لقب من «راوی» است و از روایت کردن قصه‌ها و ماجراها لذت می‌برم. از سال 92 برای روزنامه‌ها و مجلات مختلفی نوشته‌ام. به سبک «جستارنویسی» بیشتر از همه علاقه دارم. در سال 97 با جادوی گل جاودان آشنا شدم و مدتی است درباره‌ی آن‌ها می‌نویسم.

دیگر مقالات دسته بندی

عمر گل‌های رز در حالت عادی بسیار کوتاه است و نمی‌توان بدون به ‌کارگیری روش‌های افزایش ماندگاری گل رز آن‌ها را بیش از ۵ روز…

نگهداری گل رز در آب یکی از رایج‌ترین اعمالی است که افراد بعد از خرید دسته‌های گل انجام می‌دهند. این کار می‌تواند طول عمر شاخه…

گل رز صورتی یکی از زیباترین انواع گل رز در جهان به ‌شمار می‌آید و می‌توان گفت که این گل بعد از همتای قرمز رنگ…

انتخاب گردنبند مناسب با فرم صورت یکی از بهترین روش‌های خرید جواهرات به‌ شمار می‌آید و برای آن نیاز است که شما حالت صورت‌تان را…

انگشتر پورتوفینو چیست؟ انگشتر پورتوفینو از محبوب‌ترین و جدید‌ترین بدلیجات حال حاضر است که استفاده از آن‌ها می‌تواند استایل شما را جذاب‌تر و منحصر به‌…

باز کردن گره گردنبند چگونه است؟ این اولین سوالی است که از خود هنگام مواجه‌ شدن با گردنبند گره‌ خورده می‌پرسیم. بدون‌ شک، زنجیر گرده‌…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد