روش های درست کردن قاب دسته گل عروس

آشنایی با 3 روش درست کردن قاب دسته گل عروس

5/5 - (3 امتیاز)

آشنایی با 3 روش درست کردن قاب دسته گل عروس

شب عروسی به یادماندنی‌ترین شب زندگی است و بسیاری از خانم‌ها دوست دارند با درست کردن قاب دسته گل عروسی، خاطره این شب را برای همیشه حفظ کنند. در گذشته عروس خانم‌ها دسته گل عروسی را خشک می‌کردند. اما امروزه می‌توان با درست کردن باکس دسته گل عروس، تنها دسته گل بلکه گیفت عروسی یعنی نقل، نبات، کله قند عروسی و حتی کارت عروسی را هم برای یادگاری نگه داشت. با مجله روبینا رز همراه باشید تا بیاموزید چه طور می‌توانید قاب دسته گل را بسازید.

2 روش مرسوم قاب گرفتن دسته گل

گرفتن دسته گل کار جدیدی نیست. از سالیان دور خانم‌ها این یادگاری زیبای شب عروسی‌شان را نگه می‌داشته‌اند. در ادامه یک روش سنتی و یک روش جدید برای نگه داشتن دسته گل عروس را مرور می‌کنیم:

1.  خشک کردن دسته گل به صورت تکی

این روش، روش سنتی برای قاب گرفتن دسته گل است. در این روش تنها دسته گل خشک می‌شود. نگه داشتن دسته گل عروس خشک، یا درون یک قاب شیشه‌ای و یا درون یک گلدان گل انجام می‌شده است. گاهی هم از یک استند شیشه‌ای، به عنوان پایه نگهدارنده دسته گل استفاده می‌شده است.

دسته گل خشک عروسی در گلدان

در این روش دسته گل عروس به عنوان یک جزء کوچک در دکوراسیون منزل تازه عروس استفاده می‌شده است که معمولا جای آن در کنج دیوار، یا بوفه پذیرایی بوده است

2.  طراحی باکس دسته گل عروس

اما امروزه روش‌های جدیدتری برای قاب گرفتن دسته گل عروس وجود دارد که مهم‌ترین آن طراحی باکس دسته گل عروس است. ممکن است این سوال برایتان پیش آمده باشد که «باکس دسته گل عروس چیست؟» در پاسخ باید گفت باکس دسته گل عروس یک قاب شیشه‌ای از تمامی اجزایی است که حکم یادگار جشن عروسی را دارد. مهم‌ترین جزء این قاب دسته گل عروس، دسته گل عروس است. همچنین سایر اکسسوری‌ها مثل سنجاق سینه رز جاودان، تاج سر عروس، گیفت عروسی (نقل و نبات و کله قند یا …)، کارت دعوت عروسی و یک عکس از عروس و داماد درون باکس دسته گل عروس قرار می‌گیرد.

قاب دسته گل عروس

باکس دسته گل عروس، برخلاف روش قبلی، جزء بزرگتر و چشم‌گیرتری از منزل عروس و داماد را به خود اختصاص می‌دهد و می‌تواند بهترین یادگاری از یک زوج برای نسل‌های بعد از آن‌ها باشد. برای نگه داشتن دسته گل عروس چه در روش اول و چه در روش دوم نیاز دارید که ابتدا دسته گل عروس خود را آماده کنید.

چه طور دسته گل را برای قاب کردن آماده کنیم؟

روش‌های مختلفی برای نگه داشتن دسته گل عروسی بعد از مراسم وجود دارد که ساده‌ترین آن خشک کردن دسته گل عروس است. در ادامه 3 روش ساخت دسته گل عروس برای درست کردن قاب دسته گل را بررسی می‌کنیم:

1.  خشک کردن گل‌ها برای درست کردن قاب دسته گل عروس

خشک کردن دسته گل عروسی، ساده‌ترین و قدیمی‌ترین روش نگهداری دسته گل برای سالیان ابتدایی ازدواج است. در این روش معمولا دسته گل به صورت برعکس از یک نقطه‌ی خشک و خنک و تاریک (مانند کمد دیواری) آویزان می‌شود و توسط یک نخ سفت مثل نخ دندان، ساقه‌ی دسته گل بسته می‌شود.

خشک کردن دسته گل عروس

در این روش گل‌ها بعد از 3 الی 4 روز خشک می‌شوند. اما قطعا زیبایی روز اول و طراوت جشن عروسی را ندارند. گل‌های خشک شده علاوه‌بر تغییر شکل و حالت، تغییر رنگ هم می‌دهند.

{بهترین روش برای درست کردن قاب دسته گل عروس، استفاده از دسته گل عروس جاودان است که تا سال‌ها تازگی و زیبایی به یادماندنی‌ترین شب زندگی را در خودش نگه می‌دارد.}

2.  پِرِس کردن گل‌ها برای درست کردن باکس دسته گل عروس

یکی دیگر از روش‌ها برای درست کردن قاب دسته گل، پرس کردن گل‌های دسته گل عروس است. در این روش برخلاف روش اول، دسته گل به شکل کامل و سالم داخل قاب نمی‌رود و باید تک تک شاخه گل‌ها را از دسته گل جدا کرد. در مرحله بعدی باید گل‌ها را در میان یک جسم سنگین مثل کتاب قطور قرار داد تا گل‌ها مانند ورقه کاغذ تخت شوند. قرار گرفتن گل‌ها در میان کتاب بعد از چند روز باعث خشک شدن آن‌ها می‌شود. در گام آخر باید گل‌های خشک را از میان کتاب بیرون آوردن و طرحی شبیه به دسته گل اولیه را روی صفحه پشت قاب پیاده‌سازی کرد.

قاب دسته گل عروس

این روش از همه روش‌های ساخت قاب دسته گل عروس دشوارتر است. چون باید گل‌های خشک شده مجددا توسط فرد سازنده قاب دسته گل عروس، دیزاین شود. بنابراین بهتر است این کار را به دست افراد حرفه‌ای بسپارید. همچنین از آن‌جایی که فضای قاب دسته گل عروس محدود است، خشک کردن چند شاخه گل به عنوان نماد دسته گل عروس کافی است و لازم نیست تمامی گل‌ها را پرس کنید.

3.  انتخاب دسته گل جاودان برای قاب دسته گل عروس

این روش بهینه‌ترین کار برای ساخت باکس دسته گل عروس است. در این روش شما باید از پیش از جشن عروسی فکر همه چیز را بکنید و یک دسته گل عروس جاودان سفارش دهید. مزیت دسته گل‌هایی که از رز جاودان ساخته می‌شوند، این است که حداقل تا 5 سال طراوت روز اول خود را حفظ می‌کنند و لطافت گلبرگ‌های آن‌ها به آسانی از بین نمی‌رود. همچنین رعایت شرایط نگه‌داری آن‌ها، باعث افزایش طول عمر گیاهان جاودان می‌شود.

مدل دسته گل عروس کلاسیک

برای قاب کردن دسته گل عروس جاودان 3 روش وجود دارد. اول: بهترین کار این است که گل را به صورت ایستاده درون باکس گل دسته عروس قرار دهید و آن را با سیم مفتول ثابت کنید.پهنای قاب را باید با توجه به اندازه گل انتخاب کنید. دوم: یک راه دیگر برای طراحی قاب دسته گل این است که گل را از دسته جدا کنید و گل را از محل برش دسته، با چسب به سطح قاب بچسبانید. اگر این روش را انتخاب می‌کنید باید عمق قاب دسته گل را بسیار زیاد در نظر بگیرین تا دسته گل به طور کامل در آن جا بگیرد.

این روش باید با رعایت ایمنی کامل انجام شود. چون امکان جدا شدن چسب و سقوط دسته گل در قاب وجود دارد. سوم: در این روش باید دسته گل را یک برش عرضی بدهید. مثلا اگر دسته گل شما یک دسته گل گرد است، آن را به یک نیم دایره تبدیل کنید و نیم دایره گل را از محل برش به صفحه قاب بچسبانید. این روش حداقل نیاز به 20 الی 25 سانتی متر عمق قاب دسته گل دارد. اگر روش بهتری برای قرار دادن دسته گل در باکس دسته گل عروس می‌دانید، در کامنت‌ها بنویسید.

جمع‌بندی

اگر از آن دسته خانم‌هایی هستید که میخواهید با درست کردن باکس دسته گل عروس، خاطره عروسی‌تان را زنده نگه‌دارید، باید روش‌های قاب کردن دسته گل عروس را یاد بگیرید. در گذشته بیشتر دسته گل عروس را خشک می‌کردند. این کار اگرچه مرسوم است اما زیبایی گل‌ها را از بین می‌برد و باعث تغییر رنگ گیاهان می‌شود. یک روش دیگر برای درست کردن قاب دسته گل، پِرِس کردن گل‌ها و دیزاین مجدد آن‌ها در یک صفحه دو بعدی است که ممکن است برای بسیاری دشوار باشد.

در نتیجه بهینه‌ترین و ماندگارترین روش برای طراحی قاب دسته گل عروس، این است که دسته گل عروسی‌تان را از گل‌ رز جاودان سفارش دهید که حداقل تا 3 تا 5 سال تغییر شکل و رنگ ندارند. این گل‌ها به راحتی درون قاب و باکس دسته گل عروس جای می‌گیرند و نیازی به شیشه برای محافظت ندارند.

سوالات متداول

  • به چه روش‌هایی می‌توان دسته گل عروس را نگهداری کرد؟

4 روش نگهداری از دسته گل عروس:

  1. خشک کردن دسته گل عروس
  2. طراحی باکس دسته گل عروس
  3. استفاده از پایه یا استند دسته گل عروس
  4. استفاده از گلدان دسته گل عروس
  • بهترین روش درست کردن قاب دسته گل عروس چیست؟

استفاده از دسته گل جاودان بهترین روش برای درست کردن قاب دسته گل عروس است. زیرا دوام و ماندگاری بالایی دارد و حداقل بین 3 تا 5 سال نشاط گلبرگ‌های آن باقی می‌ماند.

  • دسته گل عروس جاودان را به چند طریق می‌توان در قاب دسته گل جای داد؟

به طور کلی 3 روش برای قرار دادن دسته گل عروس جاودان در قاب دسته گل وجود دارد:

  1. ثابت کردن دسته گل به صورت ایستاده با مفتول
  2. بریدن دسته گل از دسته و چسباندن آن از محل برش در صفحه قاب دسته گل عروس
  3. برش عرضی دسته گل عروس و چسباندن آن به صفحه قاب دسته گل عروس
  • آیا باکس دسته گل عروس نیاز به شیشه دارد؟

دسته گل عروس جاودان نیازی به شیشه برای محافظت ندارد. این گل‌های طبیعی در دما و نور مناسب اتاق طراوت خود را حفظ می‌کنند.

اما اگر دسته گل عروسی شما از گل‌های معمولی ساخته شده است، بهتر است برای آنکه کمتر آسیب ببینند، از شیشه در قاب دسته گل عروس استفاده کنید.

سحر مهرابی
سحر مهرابی

سحر مهرابی هستم؛ نویسنده و کپی‌رایتر. لقب من «راوی» است و از روایت کردن قصه‌ها و ماجراها لذت می‌برم. از سال 92 برای روزنامه‌ها و مجلات مختلفی نوشته‌ام. به سبک «جستارنویسی» بیشتر از همه علاقه دارم. در سال 97 با جادوی گل جاودان آشنا شدم و مدتی است درباره‌ی آن‌ها می‌نویسم.

دیگر مقالات دسته بندی

عمر گل‌های رز در حالت عادی بسیار کوتاه است و نمی‌توان بدون به ‌کارگیری روش‌های افزایش ماندگاری گل رز آن‌ها را بیش از ۵ روز…

نگهداری گل رز در آب یکی از رایج‌ترین اعمالی است که افراد بعد از خرید دسته‌های گل انجام می‌دهند. این کار می‌تواند طول عمر شاخه…

گل رز صورتی یکی از زیباترین انواع گل رز در جهان به ‌شمار می‌آید و می‌توان گفت که این گل بعد از همتای قرمز رنگ…

انتخاب گردنبند مناسب با فرم صورت یکی از بهترین روش‌های خرید جواهرات به‌ شمار می‌آید و برای آن نیاز است که شما حالت صورت‌تان را…

انگشتر پورتوفینو چیست؟ انگشتر پورتوفینو از محبوب‌ترین و جدید‌ترین بدلیجات حال حاضر است که استفاده از آن‌ها می‌تواند استایل شما را جذاب‌تر و منحصر به‌…

باز کردن گره گردنبند چگونه است؟ این اولین سوالی است که از خود هنگام مواجه‌ شدن با گردنبند گره‌ خورده می‌پرسیم. بدون‌ شک، زنجیر گرده‌…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد