طرز تهیه رز جاودان

3/5 - (2 امتیاز)

گل رز جاویدان، گل رزی است که عمر آن با روش های شیمیایی افزایش یافته است. بسته به نوع گل رز جاودانه، این روش ها شامل مومیایی کردن، شیمیایی کردن و آبگیری است. امروزه انواع مختلفی از گل رز جاودانه به عنوان تزئین و هدیه، در رنگ ها و اندازه های مختلف تولید و استفاده می شود. گل رز خود نماد عشق است. و گل رز ابدی نماد عشق ابدی است، ایده گل رز جاودانه و ایده ماندگاری گل رز برگرفته از انیمیشن قدیمی «دیو و دلبر» است. گل رز انواع مختلفی دارد و محبوب مردم است. و چون نماد عشق است در چند نوبت به عنوان هدیه تقدیم می شود. در این مقاله به شما طرز تهیه رز جاودان را به شما آموزش می دهیم. با روبینا رز همراه باشید.

چگونه می توان یک رز جاودان درست کرد؟

متاسفانه به دلیل وارداتی بودن گل رز جاودانه، قیمت این هدیه زیبا به دلار و یورو بستگی دارد، بنابراین قیمت آن بالاست. در نتیجه در این مقاله تصمیم گرفتیم طرز تهیه گل رز جاودان در خانه را به شما آموزش دهیم. نکته: گیاهان آپارتمانی مقاوم بوده و همراه با عمر طولانی هستند اما ماندگاری گل رز چند ساله را ندارند.

مواد لازم برای طرز تهیه رز جاودان

موادی که لازم داریم بدین شرح هستند: آب جوش، باتوجه به روش ساختی که پیش می گیرید، دو انتخاب خواهید داشت: پارافین کریستال جامد ، یا ژل سیلیکا (بوگیر کفش با دانه های ریز)، تزئینات، یک باکس شیشه ای یا ساخت باکس دلخواه با تعدادی ورقه ی پلگسی گلاس (باکس هیچ نفوذی نباید داشته باشد)، یک شاخه گل رز.

فرایند طرز تهیه گل رز جاودان چگونه است؟

برای قرار دادن یک لایه پارافین روی گل رز کافی است. پارافین را خرد کنید. و تکه های یک اینچی را از آن برش دهید. به طوری که گلوله های پارافین وجود نداشته باشد، قطعات را به قطعات کوچکتر برش دهید. پارافین را به آرامی ذوب کنید. بنابراین دمای آن به سرعت بالا نمی رود. به همین دلیل پارافین ها را در یک قوطی فلزی قرار دهید و قوطی را در آب جوش بگذارید تا در اثر حرارت غیر مستقیم به آرامی ذوب شود.

حتما باید گل را درون پارافین قرار دهید

دمای پارافین نباید زیاد باشد. گل را تا حد امکان در عمق پارافین فرو کنید و آن را به خوبی بچرخانید تا پارافین به تمام نقاط گل برسد. به سرعت گل را بردارید و آن را بچرخانید تا قطرات پارافین اضافی از بین برود. نقطه ضعف این روش چسبیدن گلبرگ ها به هم است. می توانید گلبرگ ها را با دست از هم جدا کنی. می توانید در اعماق پارافین بگذارید باقی بماند، تا زمانی که وزن گلبرگ ها آنها را مجبور به جدا شدن از یکدیگر کند.

مرحله بعدی در طرز تهیه رز جاودان پس از پارافین

سپس ساقه گل را داخل پارافین گذاشته و بیرون بیاورید. این مهم است زیرا از خروج بخار آب از ساقه جلوگیری می کند. اگر گل، برگ دارد و یا برگ های آن را چیده اید. قسمت های بریده شده و برگ ها را در پارافین قرار دهید. بگذارید پارافین خشک شود. حتی برای چند روز هم شده این کار را انجام دهید، سپس گل ها و تزئینات را در جعبه قرار دهید. برای طرز تهیه رز جاودان باید این مراحل را با دقت بالایی انجام دهید.

ظرف پارافین باید چگونه باشد؟

طرز تهیه رز جاودان به این گون هاسته که ظرف پارافین باید کمی بلندتر از گل ها باشد. و گل را می توان به راحتی و بدون فشار روی آن قرار داد. در ظرف نباید هیچ سوراخی وجود داشته باشد. ژل را در ظرف بریزید تا گل کاملا با ژل پوشانده شود. این ژل قابلیت جذب رطوبت را دارد و باعث می شود آب گل به سرعت خشک شود. بنابراین هر چه ژل کمتر باشد، گل، دسترسی بیشتری به نقاط اطراف دارد. گل ها را به مدت یک روز در شیشه بگذارید.

شرایط نگهداری عالی از رز جاویدان

از تماس با گل های طبیعی و آب خودداری کنید. به گل ها آب ندهید. رطوبت محیط را تا حد امکان کاهش دهید. در یک جای خشک نگه داری شود. دمای محیط باید کم باشد. (مخصوصا اگر با پارافین درست کنید) از اسپری مایع یا روغن روی گل خودداری کنید. مخزن را باز نکنید. اجازه ندهید اکسیژن به گل شما آسیب برساند.

کلام آخر

در این مقاله به شما طرز تهیه رز جاودان را به شما اموزش دادیم. اما اگر قصد خرید گل رز جاودان را دارید، به شما توصیه می کنیم، همین حالا از وبسایت ما اقدام به خرید نمایید، ما می توانیم بهترین ها را در اختیار شما دوستان عزیز قرار دهیم. قیمت گل رز جاودان در مجموعه ما کمتر جاهای دیگر است، اما کیفیت همان کیفیت عالی است. نگران آن نباشید.

 

 

سحر مهرابی
سحر مهرابی

سحر مهرابی هستم؛ نویسنده و کپی‌رایتر. لقب من «راوی» است و از روایت کردن قصه‌ها و ماجراها لذت می‌برم. از سال 92 برای روزنامه‌ها و مجلات مختلفی نوشته‌ام. به سبک «جستارنویسی» بیشتر از همه علاقه دارم. در سال 97 با جادوی گل جاودان آشنا شدم و مدتی است درباره‌ی آن‌ها می‌نویسم.

دیگر مقالات دسته بندی

عمر گل‌های رز در حالت عادی بسیار کوتاه است و نمی‌توان بدون به ‌کارگیری روش‌های افزایش ماندگاری گل رز آن‌ها را بیش از ۵ روز…

نگهداری گل رز در آب یکی از رایج‌ترین اعمالی است که افراد بعد از خرید دسته‌های گل انجام می‌دهند. این کار می‌تواند طول عمر شاخه…

گل رز صورتی یکی از زیباترین انواع گل رز در جهان به ‌شمار می‌آید و می‌توان گفت که این گل بعد از همتای قرمز رنگ…

انتخاب گردنبند مناسب با فرم صورت یکی از بهترین روش‌های خرید جواهرات به‌ شمار می‌آید و برای آن نیاز است که شما حالت صورت‌تان را…

انگشتر پورتوفینو چیست؟ انگشتر پورتوفینو از محبوب‌ترین و جدید‌ترین بدلیجات حال حاضر است که استفاده از آن‌ها می‌تواند استایل شما را جذاب‌تر و منحصر به‌…

باز کردن گره گردنبند چگونه است؟ این اولین سوالی است که از خود هنگام مواجه‌ شدن با گردنبند گره‌ خورده می‌پرسیم. بدون‌ شک، زنجیر گرده‌…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد