نماد گل رز در طلا و جواهرات چه معنایی دارد؟

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که گل رز در طراحی جواهرات نماد چیست؟ اگر بگوییم گل بخشی از زندگی روزمره ماست، اغراق نکرده ایم. فرقی نمی‌کند با کجا و با چه فرهنگی بزرگ شده‌ایم. زیرا در همه جای این سیاره، تقریباً برای هر رویدادی از عشق تا مرگ، یک گل خاص وجود دارد. باغ های گل از قدیم الایام و در دوره های مختلف تاریخی به عنوان نماد زندگی مطرح بوده اند.
استفاده تمثیلی از گل را نمی توان برشمرد و علاوه بر آن، بسیاری از کشورها یک گل را نماد ملی خود دانسته اند. به عنوان مثال گل لاله برای مجارستان بسیار خاص و پرمعنی است. زیرا به عنوان نماد ملی این کشور و همچنین گل خار برای اسکاتلند و گل رز برای انگلیس شناخته می شود.

امروز در این مقاله به بررسی نماد رز و معنای آن می پردازیم. اگر شما هم از جمله افرادی هستید که به دنبال خرید جواهرات هستید، پیشنهاد می کنیم در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا به بررسی معنای گل رز در طراحی زیورآلات طلا بپردازیم.

رنگ های مختلف گل در طراحی جواهرات چه معنی می تواند داشته باشد؟

گل رز با ابراز عشق همراه است و بسیاری از مردم می گویند که این گل تنها نماد ابراز احساسات است. با این حال، نماد گل رز بسیار گسترده است و در طول تاریخ به طرق مختلف در شعر و ادبیات کهن استفاده شده است. در نهایت، رنگ و تعداد رزهایی که ارسال می کنید در انتقال معنی و گنجاندن نمادین گل رز نقش دارد. بنابراین، قبل از بررسی نماد رز در طلا و جواهرات، ابتدا به رنگ گل رز و معنای پشت آن نگاه می کنیم.

با توجه به عقاید رایجی که در طول سال ها ایجاد شده است. گل های قرمز نماد عشق و بیان احساسات عاشقانه هستند. رز صورتی نماد رضایت، شادی، قدردانی و تحسین است. گل رز نارنجی به خاطر رنگی بودنش معروف است. گل رز زرد نشان دهنده دوستی است.

تاریخ شناسی گل رز

گل‌ها، به‌ویژه گل رز، قرن‌هاست که با ابراز عشق و عاشقی همراه بوده‌اند. طرح های گل در جواهرات طلا از دوران ویکتوریا برای بیان احساسات رایج بوده است. در آن زمان رز طلا را به اشکال مختلف بر روی اشیاء و زیور آلات طلا می چیدند و به صورت گردنبند، گوشواره، انگشتر یا دستبند تهیه می کردند. اگر به نماد خاصی علاقه دارید، زیورآلات گل رز یکی از زیباترین و پرطرفدارترین گزینه هایی است که می توانید به عنوان نماد عشق و محبت به عزیزان خود هدیه دهید. و یا حتی برای خود هدیه بگیرید.

در سراسر جهان، گل رز نماد عشق و دوستی است. و بسیار رایج است که عاشقان با شاخه های گل سرخ یکدیگر را تشویق کنند. شاید این موضوع اولین الهام طراحان جواهرات برای ساخت ست های جواهرات مختلف با طرح های رز باشد. بنابراین، اگر می خواهید عشق عمیق خود را با هدیه دادن طلا و جواهرات به شخصی ابراز کنید. انتخاب انگشتر، گردنبند یا دستبند گل رز بهترین انتخاب است.

گل رز در افسانه ها چه معانی ای دارند؟

گل رز علاوه بر محبوب‌ترین نماد عشق، در بسیاری از افسانه‌ها و اسطوره‌های باستانی نیز وجود دارد. که به طراحان جواهرات کمک کرد تا از نماد رز در طلا و جواهرات استفاده کنند. این افسانه ها به رز کمک کردند تا طرح های خلاقانه تری را با معنا بخشیدن به آنها خلق کند.

به عنوان مثال، اسطوره آفرودیت و آدونیس در اساطیر یونان یکی از اسطوره های مهم در معنا بخشیدن به گل رز و ایجاد نمادهای گل رز در طلا و سنگ های قیمتی است. بر اساس این افسانه، اعتقاد بر این است که الهه عشق از خون و اشک خود برای آدونیس گل رز خلق کرده است.

کلام آخر

امروزه بسیار در بین مردم این موضوع محبوب شده که طلا و جواهرات خود را با طرح گل تهیه کنند، علاوه بر زیبایی می تواند معانی خاصی در آن نهفته باشد، شما می توانید شکل های مختلف آن را در مجموعه ما ببینید و با توجه به سلیقه خود یکی را انتخاب کنید، قطعا ما بهترین ها را برای شما ترتیب داده ایم و همیشه رضایت مشتری برای ما مهم بوده است. قبل از خرید حتما تحقیقات لازم را انجام دهید.

سحر مهرابی
سحر مهرابی

سحر مهرابی هستم؛ نویسنده و کپی‌رایتر. لقب من «راوی» است و از روایت کردن قصه‌ها و ماجراها لذت می‌برم. از سال 92 برای روزنامه‌ها و مجلات مختلفی نوشته‌ام. به سبک «جستارنویسی» بیشتر از همه علاقه دارم. در سال 97 با جادوی گل جاودان آشنا شدم و مدتی است درباره‌ی آن‌ها می‌نویسم.

دیگر مقالات دسته بندی

عمر گل‌های رز در حالت عادی بسیار کوتاه است و نمی‌توان بدون به ‌کارگیری روش‌های افزایش ماندگاری گل رز آن‌ها را بیش از ۵ روز…

نگهداری گل رز در آب یکی از رایج‌ترین اعمالی است که افراد بعد از خرید دسته‌های گل انجام می‌دهند. این کار می‌تواند طول عمر شاخه…

گل رز صورتی یکی از زیباترین انواع گل رز در جهان به ‌شمار می‌آید و می‌توان گفت که این گل بعد از همتای قرمز رنگ…

انتخاب گردنبند مناسب با فرم صورت یکی از بهترین روش‌های خرید جواهرات به‌ شمار می‌آید و برای آن نیاز است که شما حالت صورت‌تان را…

انگشتر پورتوفینو چیست؟ انگشتر پورتوفینو از محبوب‌ترین و جدید‌ترین بدلیجات حال حاضر است که استفاده از آن‌ها می‌تواند استایل شما را جذاب‌تر و منحصر به‌…

باز کردن گره گردنبند چگونه است؟ این اولین سوالی است که از خود هنگام مواجه‌ شدن با گردنبند گره‌ خورده می‌پرسیم. بدون‌ شک، زنجیر گرده‌…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد