ترکیب های مناسب برای دسته گل عروس چه چیزهایی هستند؟

ترکیب های مناسب برای دسته گل عروس

از جمله اجزای مهم و ضروری یک مراسم عروسی دسته گل عروس است. هنگام انتخاب دسته گل عروس باید به نکات مهمی مانند رنگ، ترکیب، اندازه، نوع گل ها و حتی سبک تزیین آنها دقت کرد. دسته گل طبیعی و دسته گل مصنوعی دو مدل از دسته گل های عروس هستند. عده زیادی از افراد ترجیح می دهند که از گلهای مصنوعی برای دسته گل روز عروسی استفاده کنند تا بتوانند به راحتی آن را به عنوان یادگاری سالیان سال حفظ نمایند. اما توصیه ما یک دسته گل طبیعی که دارای رنگ و بو می باشد است. دسته گل طبیعی از دیدگاه روانشناسی در روز عروسی می تواند به کاهش استرس نیز کمک کند. انتخاب مناسب ترین ترکیب برای دسته گل عروس به عوامل مختلفی بستگی دارد که در بخش‌های بعدی به بررسی آن می پردازیم.

انواع ترکیب های مناسب برای دسته گل عروس

اگر می‌خواهید ترکیب های مناسب برای دسته گل عروس انتخاب کنید باید با عوامل موثر بر آن آشنایی داشته باشید. قبل از اقدام برای سفارش دسته گل عروس باید به نوع و سبک لباس عروس توجه کرد. نمونه های مختلفی از دسته گل های عروس در بازار موجود هستند که می‌توانید آن‌ها را با لباس عروس هماهنگ کنید. مثلاً دسته گل آبشاری برای لباس عروس دنباله دار و دسته گل های گرد برای لباس پرنسسی ترکیب مناسبی هستند. نوع گل (طبیعی و مصنوعی بودن آن) در نوع ترکیب دسته گل عروس دخالت دارد.

انتخاب طبیعی و مصنوعی بودن دسته گل امری سلیقه‌ای است؛ اما بهتر است در انتخاب آن شرایط و زمان جشن را در نظر گرفت. مثلاً یک دسته گل طبیعی برای جشنی طولانی مناسب نیست. سبک پیچیدن دسته گل عروس نیز از دیگر نکات مهم است. هنگام انتخاب سبک و مدل دست گل، راحتی شما در اولویت است. دسته گل آبشاری، دسته گل بازویی، دست گل دستبندی و دسته گل گرد نمونه ها و سبک های مختلف دسته گل عروس هستند. دسته گل بازویی دارای سبک قدیمی و کلاسیک است. دسته گل دستبندی بیشتر مناسب مراسم عقد و نامزدی می باشد. دسته گل گرد برای هر جشن و لباسی مناسب است. دسته گل آبشاری نیز بیشتر مناسب مراسم مجلل و تشریفاتی می باشد.

ترکیب رنگ  دسته گل عروس

انتخاب ترکیب رنگ دسته گل عروس نیز به عوامل مختلفی بستگی دارد. اگرچه انتخاب رنگ گل ها امری سلیقه‌ای است اما بهتر است در انتخاب آن به نکات مهمی توجه کرد. رنگ گلهای دسته گل عروس بهتر است با رنگ فصل هماهنگی داشته باشد. مثلاً اگر برگزاری جشن عروسی در فصل زمستان است، ترکیبی از رنگهای سفید، نقره ای و طلایی برای دسته گل زیباست.

در فصل پاییز رنگ  قرمز، کهربایی و نارنجی ترکیب رنگ درستی برای دسته گل عروس است. در فصل بهار به سراغ دسته گلی با رنگ های آبی، سبز و صورتی بروید. ترکیب رنگی از مرکبات برای دسته گلی در فصل تابستان پیشنهاد می‌شود. در انتخاب ترکیب دسته گل عروس به رنگ های گرم بیشتر توجه کنید؛ زیرا جذابیت دسته گل را افزایش می دهد. طیف رنگی بنفش، زرد و نارنجی طرفداران زیادی دارد. اگر در انتخاب ترکیب رنگ دسته گل عروس دچار مشکل شده اید، می توانید رنگ دسته گل را با رنگ کراوات داماد، ناخن و رژلب عروس ست کنید.

ترکیب های خاص برای دسته گل عروس

اگر کمی خلاقیت به خرج بدهید می‌توانید یک ترکیب منحصر به فرد و خاص برای دسته گل عروس انتخاب نمایید. ترکیبی از گل ها و میوه های خوشرنگ به همراه روبان و تور می تواند یک سبک متفاوت از دسته گل عروس باشد. اگر میخواهید در مراسم عروسی متفاوت باشید دسته گل عروس میوه ای ترکیب مناسبی است. در صورتی که فضا و محیط اجرای جشن کوچک و بسته است می‌توانید سراغ ترکیب‌های بدون بو باشید. اما برای فضاهای بزرگی مانند باغ و تالار ترکیب های خوشبو پیشنهاد می شود.

از انواع گلهای رز می توان در ترکیب دسته گل عروس بهره گرفت. گل رز فرانسوی و گل رز مینیاتوری طرفداران بیشتری در میان سایر گلها دارند. گل رز مخملی یا روز هلندی دارای رنگ تیره تری نسبت به سایر نمونه های گل رز است و یک انتخاب خاص به شمار می رود. گل رز آلبا با رنگ سفید در هر دسته گلی نمای زیبا و شیک ایجاد می کند. گل رز جاودان یکی از محبوب ترین انواع گل رز است که طی فرایندهایی که بر روی آن صورت می گیرد عمر و دوام بیشتری نسبت به سایر گل های طبیعی دارد. گل لیسیانتوس نیز از جمله گل های زیبا و خاصی است که برای تزیین دسته گل عروس استفاده می شود. گل ارکیده نیز معمولاً نما و جلوه خاصی در دسته گل عروس دارد.

سحر مهرابی
سحر مهرابی

سحر مهرابی هستم؛ نویسنده و کپی‌رایتر. لقب من «راوی» است و از روایت کردن قصه‌ها و ماجراها لذت می‌برم. از سال 92 برای روزنامه‌ها و مجلات مختلفی نوشته‌ام. به سبک «جستارنویسی» بیشتر از همه علاقه دارم. در سال 97 با جادوی گل جاودان آشنا شدم و مدتی است درباره‌ی آن‌ها می‌نویسم.

دیگر مقالات دسته بندی

عمر گل‌های رز در حالت عادی بسیار کوتاه است و نمی‌توان بدون به ‌کارگیری روش‌های افزایش ماندگاری گل رز آن‌ها را بیش از ۵ روز…

نگهداری گل رز در آب یکی از رایج‌ترین اعمالی است که افراد بعد از خرید دسته‌های گل انجام می‌دهند. این کار می‌تواند طول عمر شاخه…

گل رز صورتی یکی از زیباترین انواع گل رز در جهان به ‌شمار می‌آید و می‌توان گفت که این گل بعد از همتای قرمز رنگ…

انتخاب گردنبند مناسب با فرم صورت یکی از بهترین روش‌های خرید جواهرات به‌ شمار می‌آید و برای آن نیاز است که شما حالت صورت‌تان را…

انگشتر پورتوفینو چیست؟ انگشتر پورتوفینو از محبوب‌ترین و جدید‌ترین بدلیجات حال حاضر است که استفاده از آن‌ها می‌تواند استایل شما را جذاب‌تر و منحصر به‌…

باز کردن گره گردنبند چگونه است؟ این اولین سوالی است که از خود هنگام مواجه‌ شدن با گردنبند گره‌ خورده می‌پرسیم. بدون‌ شک، زنجیر گرده‌…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد