سیر تا پیاز خشک کردن گل رز در منزل

گل رز اغلب نشان دهنده یک موقعیت خاص است. ممکن است بخواهید آنها را به عنوان یادگاری نگه دارید، اما می دانید که تنها چند هفته دیگر از بین خواهند رفت. دسته گل عروسی می تواند یادآور لحظات شیرین مراسم شما باشد. آیا این درست است که پول زیادی خرج کنیم و بعد از یک هفته در سطل زباله بیندازیم؟ در این مطلب سعی کرده ایم کامل ترین روش خشک کردن گل رز را ارائه دهیم. برای کشف ساده ترین روش خشک کردن گل رز که به گل رز جاودان معروف است، ادامه این مطلب را از دست ندهید.

قبل از خشک کردن گل رز باید چه کارهایی انجام داد؟

برای اینکه روند خشک شدن گل رز عالی باشد، لازم است قبل و حین خشک کردن تدابیری اندیشیده شود. در این بخش اقدامات زیر را شرح می دهیم: از گل فروش خود بخواهید که از اسپری های نگهدارنده روی دسته گل شما استفاده نکند. زیرا اگر سعی کنید دسته گل را با وجود اسپری نگهدارنده خشک کنید، رنگ گل قهوه ای می شود. دسته گل خود را از نور مستقیم خورشید دور نگه دارید. آب را مرتباً عوض کنید. اگر عروس هستید از مراسم پرتاب دسته گل صرف نظر کنید یا دسته گل دیگری را برای پرتاب کردن با خود بیاورید. در انتخاب گل های خود دقت کنید تا از طراوت و کیفیت گل ها اطمینان حاصل کنید. قبل از خشک کردن گل اصلی، چند گل را خشک کنید تا کمی با مراحل آن آشنا شوید. هیچ راهی وجود ندارد که دسته گل خود را دقیقاً همانطور که در روز مراسم است نگه دارید. اما با استفاده از روش‌های خشک کردن دسته گل که در این بخش به آن خواهیم پرداخت، می‌توانید آن را به یک یادگاری تبدیل کنید.

روش پرس کردن و آویزان کردن

این روش برای خشک کردن دسته گل عروسی فقط به کاغذ پوستی و کتاب های سنگین نیاز دارد. برای این کار ابتدا باید گل ها را مطابق شکل دلخواه روی کاغذ بچینید. در مرحله بعد یک لایه دیگر کاغذ روغنی روی گل ها قرار دهید. سپس پوست و گل ها را بین کتاب های سنگین قرار دهید.7 تا 10 روز طول می کشد تا گل ها خشک شوند. به جای کتاب می توانید از تخت و وسایل سنگین دیگر استفاده کنید. کاغذ روغنی از کثیف شدن گل ها جلوگیری می کند. پس از خشک شدن گل ها، می توانید آنها را برای همیشه ماندگار کنید.

توصیه هایی برای آویزان کردن دسته گل

ساده ترین راه برای خشک کردن دسته گل آویزان کردن آن در بیرون است برای این کار کافی است آن را به طناب آویزان کنید تا خشک شود ورودی خانه به دلیل جریان هوا جای خوبی به نظر می رسد برای بهبود این امر توصیه می کنیم شاخه های گل را جداگانه خشک کنید.

چقدر طول می کشد تا گل خشک شود؟

بسته به دمای خانه، یک هفته یا بیشتر طول می کشد تا کاملا خشک شوند. می توانید گل های خشک شده را در یک گلدان روی میز غذاخوری خود قرار دهید یا با گل های خشک یک قاب بسازید تا هر بار که به آن ها نگاه می کنید، خاطرات شیرین روزتان را به یاد آورید.

سیلیکاژل و رزین می توانند موثر باشند

یکی از راه های خشک کردن دسته گل عروس استفاده از ژل است. سیلیکاژل یک ژل نیست، بلکه ذرات ریزی است که در تابلوهای برق، بسته‌های دارویی و کفش‌ها استفاده می‌شود. گل ها با این ژل یک تا هفت روز طول می کشد تا خشک شوند. ظاهر گل ها در این روش بسیار به ظاهر طبیعی آنها نزدیک است.

روش انجام خشک کردن با سیلیکا

برای این کار لازم است کف ظرف را با ژل سیلیکا بپوشانید. سپس گل ها را جداگانه روی ژل رول قرار دهید. دوباره سیلیکا ژل را به آرامی دور گل ها بریزید. هنگام ریختن ژل سیلیکا مراقب باشید که ظاهر گل ها خراب نشود. در نهایت در ظرف را ببندید و بعد از یک هفته به آنها سر بزنید. فقط مراقب باشید که در ظرف را محکم ببندید تا از رطوبت جلوگیری شود. در غیر این صورت بعد از یک هفته به جای گل های خشک به یک چیز غیر طبیعی برخورد خواهید کرد. رنگ گل با این روش بیشترین تغییر را خواهد داشت.

کلام آخر

یکی از جالب ترین راه های خشک کردن گل رز استفاده از رزین است. برای این کار باید به فروشگاه لوازم هنری مراجعه کنید و مقداری رزین مربع، مستطیل یا هر شکلی که می خواهید بخرید.

سحر مهرابی
سحر مهرابی

سحر مهرابی هستم؛ نویسنده و کپی‌رایتر. لقب من «راوی» است و از روایت کردن قصه‌ها و ماجراها لذت می‌برم. از سال 92 برای روزنامه‌ها و مجلات مختلفی نوشته‌ام. به سبک «جستارنویسی» بیشتر از همه علاقه دارم. در سال 97 با جادوی گل جاودان آشنا شدم و مدتی است درباره‌ی آن‌ها می‌نویسم.

دیگر مقالات دسته بندی

عمر گل‌های رز در حالت عادی بسیار کوتاه است و نمی‌توان بدون به ‌کارگیری روش‌های افزایش ماندگاری گل رز آن‌ها را بیش از ۵ روز…

نگهداری گل رز در آب یکی از رایج‌ترین اعمالی است که افراد بعد از خرید دسته‌های گل انجام می‌دهند. این کار می‌تواند طول عمر شاخه…

گل رز صورتی یکی از زیباترین انواع گل رز در جهان به ‌شمار می‌آید و می‌توان گفت که این گل بعد از همتای قرمز رنگ…

انتخاب گردنبند مناسب با فرم صورت یکی از بهترین روش‌های خرید جواهرات به‌ شمار می‌آید و برای آن نیاز است که شما حالت صورت‌تان را…

انگشتر پورتوفینو چیست؟ انگشتر پورتوفینو از محبوب‌ترین و جدید‌ترین بدلیجات حال حاضر است که استفاده از آن‌ها می‌تواند استایل شما را جذاب‌تر و منحصر به‌…

باز کردن گره گردنبند چگونه است؟ این اولین سوالی است که از خود هنگام مواجه‌ شدن با گردنبند گره‌ خورده می‌پرسیم. بدون‌ شک، زنجیر گرده‌…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد