انگشتر انواع مختلفی دارد که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت.

راهنمای خرید انگشتر

5/5 - (1 امتیاز)

انگشتر یک اکسسوری مهم و معنادار برای همه‌ی آقایان و خانم‌ها است. تفاوتی ندارد که به دنبال خرید حلقه‌ی نامزدی هستید و یا می‌خواهید یک اکسسوری هنری بخرید، بهتر است این نکات مهم را برای خرید انگشتر را بدانید تا از اتلاف زمان و هزینه جلوگیری کنید. در ادامه‌ی این مقاله از روبینا رز 7 نکته‌ی مهم را مرور می‌کنیم که شما را با انواع انگشتر، رکاب انگشتر، سبک‌های مختلف انگشتر و … بیشتر آشنا کنیم.

انواع انگشتر

وقتی از انواع انگشتر صحبت می‌کنیم، منظور تعیین دقیق هدفی است که برای آن قصد خرید انگشتر دارید. آیا به دنبال خرید هدیه برای همسر خود هستید؟ می‌خواهید از مادر خود قدردانی کنید؟ به دنبال یک نشان عاشقانه برای معشوق خود هستید؟ در ادامه 4 نوع انگشتر را با توجه به هدف خرید آن بررسی می‌کنیم:

    1. حلقه نامزدی (انگشتر نشان)

حلقه نامزدی یا حلقه نشان، همان هدیه‌ای است که از طرف خانواده‌ی داماد برای عروس خانم خریداری می‌شود و در روز بله‌برون و خواندن صیغه محرمیت به دست عروس می‌رود. حلقه نشان معمولا یک حلقه طلا با سبک کلاسیک است و حداقل یک یا چند نگین جواهر مثل برلیان دارد.

خرید و قیمت انگشتر نشان با طرح گل.

حلقه نامزدی‌های امروزی معمولا یک گل یا یک تک نگین بزرگ دارند. از آن‌جایی که قیمت انگشتر طلا بسیار بالا است، بسیاری ترجیح می‌دهند که رینگ انگشتر نامزدی را نازک انتخاب کنند و با یک انگشتر پشت حلقه‌ای ساده آن را ترکیب کنند.

    2. حلقه ازدواج

حلقه ازدواج بسته به سلیقه زوجین می‌تواند بسیار ساده یا بسیار باشکوه باشد. معمولا انگشتر ازدواج دارای نگین جواهر است و به صورت جفت برای عروس و داماد طراحی می‌شود.

    3. انگشتر دخترانه

انگشتر دخترانه سادگی و ظرافت خاصی دارد و معمولا رینگ آن چندان پهن نیست. به علاوه بسیاری از دختران علاقه دارند از یک انگشتر خاص در مهمانی‌ها استفاده کنند که نشان بدهند هنوز مجرد هستند و برای ازدواج فرصت دارند.

انگشتر گل مناسب استفاده دختران جوان.

دختران امروزی معمولا کمتر آرایش می‌کنند و علاقه‌مند هستند روی زیبایی صورت و اندام خود بدون ایجاد تغییرات، تاکید کنند و به همین دلیل به سراغ اکسسوری‌های طبیعی می‌روند. انگشتر گل انتخاب این دسته از افراد است و به خوبی با لباس‌های اسپرت ست می‌شود.

    4. انگشتر اسپرت

انگشتر اسپرت هم برای استفاده در مهمانی‌ها و مراسم‌های خودمانی و هم مراسم‌های نیمه رسمی مناسب است. اگر به دنبال انگشتر اسپرت هستید نباید خیلی به سراغ نمونه‌های پرطمطراق بروید و اگر به دنبال فلزی به غیر از طلا هستید می‌توانید یک انگشتر هنری دست ساز را امتحان کنید.

  1. بودجه خود را تعیین کنید

خرید انگشتر را با تنظیم دقیق بودجه شروع کنید. حلقه‌ها در محدوده قیمتی گسترده‌ای قرار دارند، بنابراین دانستن اینکه چقدر مایل به هزینه هستید به محدود کردن گزینه‌های شما کمک می‌کند.

انگشتر گل با قیمت مناسب.

اگر به دنبال یک انگشتر مقرون‌به‌صرفه برای هدیه دادن هستید، انگشتر گل رز جاودان انتخاب مناسبی است. انگشتر گل طبیعی به نسبت ماندگاری حداقل 3 تا 5 ساله و دست‌ساز بودن آن با قیمت مناسبی به فروش می‌رسد که می‌توانید به صورت آنلاین یا حضوری برای خرید آن اقدام کنید.

  2. جنس انگشتر و نوع رکاب را انتخاب کنید

انتخاب از میان انواع رکاب انگشتر بستگی به هدف خرید شما دارد. گزینه‌های رایج عبارتند از:

  • طلا

انگشتر طلا یک انگشتر کلاسیک است که معمولا در رنگ های زرد، سفید و رزگلد می‌توان خریداری کرد. انگشتر طلا عمدتا به‌عنوان هدیه روز زن، روز مرد، هدیه روز تولد یا خرید عروسی و حتی برای سرمایه‌گذاری انتخاب می‌شود.

  • پلاتین

پلاتین پرطرفدارترین جنس برای انگشتر بعد از طلا است که دوام زیادی دارد و ضد حساسیت است و بیشتر آقایان به استفاده از آن تمایل دارند. انگشترهایی با رکاب پلاتین معمولا هزینه‌ی بیشتری نسبت به طلا دارند.

  • نقره

نقره یک فلز همه کاره و در عین حال ارزشمند در انگشتر است که شباهت بسیاری با طلای سفید دارد و بسیاری به جای طلا از انگشتر نقره استفاده می‌کنند. بسیاری عقیده دارند که نقره یک فلز است که به مرور زمان عتیقه می‌شود.

انگشتر نقره رینگی یکی از محبوب ترین انگشتر هاست.

بنابراین اگر به فکر فروش انگشتر نیستید و می‌خواهید یک یادگاری برای نسل‌های بعدی خودتان به جای بگذارید، می‌توانید یک انگشتر با رکاب نقره انتخاب کنید.

  • استیل

انگشترهای بدلی معمولا از جنس استیل هستند. رکاب استیل انتخاب کسانی است که نمی‌خواهند در طول روز از جواهرات ارزشمند خود استفاده کنند ولی در عین حال می‌خواهند یک حلقه با دوام و ماندگاری بالا داشته باشند.

  • برنج

انگشتر برنجی برای ساخت اکسسوری هنری به کار می‌رود. مزیت انگشتر برنج این است که انعطاف زیادی دارد و امکان تنظیم رکاب انگشتر متناسب با سایز هر انگشت وجود دارد. توجه به مرغوب بودن برنج انگشتر بسیار مهم است چر اکه رکاب برنجی مرغوب به مرور زمان تغییر رنگ نمی‌دهد و برای پوست دست حساسیت ایجاد نمی‌کند.

انگشتر برنج مرغوب با رنگ ثابت

انگشتر گل رز جاودان روبینا رز روی پایه‌‌ای از جنس برنج مرغوب ساخته شده است و برای سایز انگشت‌های مختلف قابل تنظیم است. برنج به کار رفته در پایه‌ی انگشترهای روبینا رز از جنس مرغوب ضد حساسیت است و رنگ آن ثابت و طلایی است.

  3. سبک انگشتر را انتخاب کنید

گام بعدی انتخاب سبک انگشتر دلخواه شما از میان انبوهی از سبک‌ها است. در ادامه چند سبک انگشتر رایج را معرفی می‌کنیم:

  • انگشتر سبک کلاسیک

این سبک جاودانه و زیباست. معمولا شکلی قرینه دارد و گاهی ممکن است پرجلوه و یا ساده باشد اما حتما روی آن حداقل یک نگین دارد. انگشتر کلاسیک برای استفاده در مراسم‌های مهم و رسمی مناسب است.

  • انگشتر سبک وینتیج

این سبک طرح‌هایی عتیقه یا قدیمی دارد و طرفداران آن خاص هستند. بیشتر برای ست کردن با استایل‌های قدیمی برای مهمانی‌هایی با تم نوستالژیک مناسب است.

  • انگشتر سبک مدرن

انگشترهای مدرن شیک و امروزی هستند. سراغ این دست انگشترها را باید از به روزترین گالری‌های بین المللی مثل سواروسکی گرفت.

  • انگشتر سبک هنری

افرادی که به آثار هنری علاقه دارند و روی دست ساز بودن انگشتر تاکید دارند، به سراغ انتخاب انگشتر هنری می‌روند. انگشتر دست ساز بیشتر در میان خانم‌ها طرفدار دارد و برای استفاده در مجالس خاص و یا دورهمی‌های صمیمانه مناسب است.

انگشتر دست‌ساز هنری، ساخته شده از گل طبیعی است.

در میان انواع انگشترهای هنری موجود در بازار، امروزه انگشترهایی که از گل طبیعی ساخته می‌شوند، طرفداران بسیاری دارد. کسانی که به طبیعت علاقه‌مند هستند و روی زیبایی‌های طبیعی تاکید دارند، از انگشترهای دست‌ساز گل استفاده می‌کنند.

  4. اندازه حلقه را بشناسید

پیش از خرید انگشتر باید سایز انگشت خود را بدانید. برای پیدا کردن شماره انگشتر مناسب خودتان می‌توانید از یک نخ کمک بگیرید و آن را به دور انگشت خود ببندید. روی نخ را علامت بزنید و در هنگام خرید حلقه آن را به همراه خود داشته باشید. همچنین می‌توانید با تست کردن چند سایز انگشتر استیل، شماره حلقه استیل مناسب خودتان را پیدا کنید و در هنگام خرید انگشتر اصلی، سایز حلقه بدلی را به فروشنده بگویید.

  5. مراقبت و نگهداری

انگشترهای طلا، پلاتین و استیل نیاز به مراقبت خاصی ندارند، قابل شست‌وشو هستند و نگه‌داری از آن‌ها آسان است. اما انگشترهای نقره بعد از مدتی تغییر رنگ می‌دهند بنابراین نباید در معرض مواد شوینده و اُکسید شدن قرار گیرند.

شرایط نگه‌داری از انگشتر رز جاودان چیست؟

اما اگر قصد دارید که یک انگشتر هنری تهیه کنید باید بدانید که لازم است با آن‌ها را ظرافت خاصی رفتار کنید تا بتوانید برای مدت زمان بیشتری از زیبایی‌شان لذت ببرید. بهتر است اکسسوری‌های دست‌ساز را دور از دسترس کودکان یا حیوانات خانگی قرار دهید و حتما شرایط نگه‌داری آن‌ها را از فروشنده بپرسید.

  6. گارانتی و خدمات پس از فروش

آخرین نکته در راهنمای خرید انگشتر، توجه به گارانتی و خدمات پس از فروش است. برای خرید انگشترهایی با رکاب طلا و نقره گارانتی بسیار اهمیت دارد چرا که می‌توانید برای شست‌وشو و ترمیم به فروشنده مراجعه کنید.

خدمات پس از فروش انگشتر گل جاودان با حداقل 3 تا 5 سال ماندگاری.

اما ممکن است بسیاری از حلقه‌ها مخصوصا اکسسوری‌های هنری و دست‌ساز گارانتی نداشته باند. چراکه مسئولیت مراقبت و نگه‌داری صحیح از کارهای دست‌ساز بیشتر برعهده‌ی مصرف‌کننده است. با این حال روبینا رز نسبت به مرغوبیت متریال استفاده شده در انگشتر گل طبیعی تازگی گل‌ها تا حداقل 3 سال به مشتریان خود اطمینان می‌دهد.

سخن پایانی

در این یادداشت 7 راهنمای خرید انواع انگشتر را مرور کردیم. در انتخاب انواع رکاب انگشتر و جنس انگشتر از دیگران مشورت بگیرید تا نسبت به هدف خود بهترین انتخاب را داشته باشید. روبینا رز طراح و تولیدکننده‌ی انواع انگشترهای هنری با حداقل 3 تا 5 سال ماندگاری است که محصولات آن را می‌توانید به صورت حضوری و آنلاین تهیه کنید.

سوالات متداول

در خرید انواع انگشتر به چه نکاتی باید دقت کرد؟

 

●       تعیین هدف

●       تعیین بودجه

●       انتخاب جنس انگشتر

●       تعیین سبک انگشتر

●       تعیین اندازه حلقه

●       رعایت نکات نگهداری و مراقبت

●       آشنایی با خدمات پس از فروش

انواع رکاب انگشتر ضد حساسیت کدام است؟ ●        طلا

●        نقره

●        پلاتین

●        استیل

●        برنج

روبینا رز کدام نوع از انواع انگشتر را طراحی می‌کند؟ انگشتر گل روبینا رز از پایه برنج ساخته شده و در سبک هنری طراحی می‌شود.
آیا انگشتر هنری روبینا رز خدمات پس از فروش دارد؟ بله، انگشتر گل جاودان روبینا رز شامل خدمات ترمیم و بازطراحی می‌شود. اما با توجه به اینکه نحوه نگهداری مشتری در سلامت این محصول موثر است اکسسوری زنانه روبینا رز شامل گارانتی نیست.
سحر مهرابی
سحر مهرابی

سحر مهرابی هستم؛ نویسنده و کپی‌رایتر. لقب من «راوی» است و از روایت کردن قصه‌ها و ماجراها لذت می‌برم. از سال 92 برای روزنامه‌ها و مجلات مختلفی نوشته‌ام. به سبک «جستارنویسی» بیشتر از همه علاقه دارم. در سال 97 با جادوی گل جاودان آشنا شدم و مدتی است درباره‌ی آن‌ها می‌نویسم.

دیگر مقالات دسته بندی

عمر گل‌های رز در حالت عادی بسیار کوتاه است و نمی‌توان بدون به ‌کارگیری روش‌های افزایش ماندگاری گل رز آن‌ها را بیش از ۵ روز…

نگهداری گل رز در آب یکی از رایج‌ترین اعمالی است که افراد بعد از خرید دسته‌های گل انجام می‌دهند. این کار می‌تواند طول عمر شاخه…

گل رز صورتی یکی از زیباترین انواع گل رز در جهان به ‌شمار می‌آید و می‌توان گفت که این گل بعد از همتای قرمز رنگ…

انتخاب گردنبند مناسب با فرم صورت یکی از بهترین روش‌های خرید جواهرات به‌ شمار می‌آید و برای آن نیاز است که شما حالت صورت‌تان را…

انگشتر پورتوفینو چیست؟ انگشتر پورتوفینو از محبوب‌ترین و جدید‌ترین بدلیجات حال حاضر است که استفاده از آن‌ها می‌تواند استایل شما را جذاب‌تر و منحصر به‌…

باز کردن گره گردنبند چگونه است؟ این اولین سوالی است که از خود هنگام مواجه‌ شدن با گردنبند گره‌ خورده می‌پرسیم. بدون‌ شک، زنجیر گرده‌…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد